sabastian.blogg.se

2013-12-03
18:00:00

English energy stuff
Now I´m going to speak english.Here are some words that make me think about what we can do to get a sustainable development.I´m going to tranlsate to swedish because I can. Green = grönt   tree = träd                       bottle bank = flaskåtervinning    recycle = återvinna   compost heap = komposthög    nature = natur
rechargeable = återladdningsbar   protect = skydda     enviroment = miljön        ecologist = ekologist.
 
Nog med engelska. Jag ska prata lite svenska och prata om 2 låtar jag hört idag. Den ena heter "Let´s go green" med Angella Katatumba och jag tror att budskapet med den här låten är att man ska sluta förstöra naturen. Den andra jag lyssnade på heter "Wake Up America" med Miley Cyrus och jag skulle säga att budskapet är att man måste öppna ögonen och förändra sättet vi behandlar vår planet.
 
Friendship
 

Kommentar:
#1: Sylvia

Du har valt bra ord och du har förstått budskapet i videoklippen. Bra! :-)

2013-12-11 @ 10:57:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: