sabastian.blogg.se

2013-11-27
14:08:47

Vindkraft
Tjena,jag tänkte ta upp några punkter om vindkraft som ni kan läsa.
 
 
 

1.Man fångar in energin genom att låta vinden blåsa så att propellern snurrar och låter rörelseenergin gå till en generator.Och så får man energi.

 

2.Fördelarna med vindkraftverk är att dom är miljövänliga för att dom använder vinden.Nackdelarna är att dom är så stora och att man ibland måste hugga ned skogar där djur och växter bor och att fåglar kan flyga in i propellerna. 

 

3.Vind är luft som rör sig,mer än så vet jag inte.Vinden blir till genom att solen lyser och ljuset gör så att luften rör sig.Det tror jag åtminstone,jag är inte helt säker.Det är det som gör vinden som vindkraftverken fångar upp.

 

4.Energin i vinden kommer ifrån solens strålar så vinden rör på sig.          

 

5.Jag tror att ett vindkraftverk skulle fungera bra på ett väldigt öppet och högt ställe för jag hört att det blåser mera på höga platser och det bör vara på ett öppet ställe så inget blockerar vinden.

 

6.Det som påverkar djuren och naturen i närheten av ett vindkraftverk är nog att man ibland hugger ned skogar så man får plats med dom,men djuren bor ju där och det är nog inte speciellt bra. 

 

Friendship


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: